Persberichten

AVG en Netlog gaan samen meer dan 24 miljoen gebruikers van sociale netwerken beschermen

Integratie van AVG LinkScanner extra beschermingslaag voor alle koppelingen van Netlog-gebruikers

AMSTERDAM, 1 februari 2011– AVG Technologies, maker van ’s werelds meest populaire gratis antivirussoftware, kondigt vandaag de samenwerking aan met Netlog en de introductie van een door beide partijen gedragen Veiligheidscentrum in het populaire Europese sociale netwerk, bereikbaar op www.netlog.com/go/helpdesk/security/. Het Veiligheidscentrum dat draait op de motor van AVG, informeert gebruikers over, en instrueert ze in internetveiligheid, geeft tips en helpt gebruikers zich te beschermen tegen malware, spyware en andere aanvallen van cybercriminelen wanneer ze online zijn. Bovendien worden alle koppelingen in Netlog automatisch gescand door AVG LinkScanner en worden gebruikers gewaarschuwd een koppeling links te laten liggen als er een bedreiging is gedetecteerd.

Met meer dan 72 miljoen leden en meer dan 150 miljoen bezoekers per maand is Netlog één van de snelst groeiende en meest populaire websites voor sociaal netwerken bij de Europese jeugd tussen 18 en 25. Het Veiligheidscentrum wordt in eerste instantie geïntroduceerd bij de 24 miljoen gebruikers van Netlog in de zes belangrijkste Netlog-landen, België, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Roemenië en Turkije. Als onderdeel van de instructie in veiliger internetgebruik worden gebruikers van Netlog in de gelegenheid gesteld de betaalde en gratis versies van AVG te downloaden; het betaalde product tegen een gereduceerde prijs, met als extra een aantal Netlog credits: en.netlog.com/go/downloads/. Er is bovendien een speciale AVG-pagina voor gebruikers waar ze meer over het bedrijf te weten kunnen komen en exclusieve AVG-profielen kunnen toepassen op hun eigen pagina: www.netlog.com/internetsecurity/.

“AVG is opgetogen over de samenwerking met Netlog bij dit strategische initiatief. De sociale media hebben zich ontwikkeld tot de hartenklop van onze maatschappij en zijn daarom uiterst kwetsbaar en een gewild doelwit voor criminelen,” aldus Rocco Donnino, senior vice-president Global Strategic Alliances, AVG Technologies. “Netlog neemt uitzonderlijke maatregelen om een veilige, beschermde omgeving te creëren voor de gebruikers, dus is het noodzaak dat de gebruikers van Netlof kunnen beschikken over de meest bijdetijdse beveiligingssoftware en informatie, zodat ze veilig zijn en blijven als ze op internet surfen.”

“Een belangrijk deel van de gebruikers van Netlog heeft een leeftijd tussen 13 en 20 jaar. Die leeftijdsgroep wordt over het algemeen gemakkelijker slachtoffer van online bedreigingen, en dat is de reden waarom we een groot belang hechten aan online beveiliging. Niet alleen kunnen we nu onbezorgd genieten garanderen op onze eigen site, we bieden de gebruikers ook een manier om zich te beschermen waar ze ook maar zijn in internet, dankzij ons partnerschap met AVG,” aldus Lorenz Bogaert, CEO Massive Media.

Voor het tot stand komen van de overeenkomst is de GSA-groep (Global Strategic Alliances) van AVG verantwoordelijk die werkt aan het “Trust Alliance”-programma, gericht op ontwikkeling, licentiëring van initiatieven en strategische samenwerkingsverbanden op het gebied van beveiliging, sociale media en de online community.

Blijf op de hoogte met AVG

Info AVG Technologies

www.avg.com
AVG is een wereldwijd opererende maker van beveiligingssoftware die meer dan 110 miljoen consumenten en kleine bedrijven beschermt in 170 landen tegen de steeds maar groeiende bedreigingen door virussen, spam, cyberfraude en hackers vanuit internet. AVG heeft, met bijna twintig jaar ervaring in de strijd tegen cybercriminaliteit, één van de meest geavanceerde laboratoria ter wereld voor het detecteren, onschadelijk maken en bestrijden van bedreigingen vanuit internet. De software die gratis kan worden gedownload, stelt nieuwe gebruikers in staat internet te verkennen met een basisbescherming tegen virussen, waarna de gebruiker op het moment dat hij of zij eraan toe is, zonder moeite upgrades kan uitvoeren naar krachtiger vormen van bescherming. AVG werkt met bijna 6000 resellers, partners en distributeurs, verspreid over de hele wereld, onder andere met Amazon.com, CNET, Cisco, Ingram Micro, Play.com, Wal-Mart en Yahoo!

Bron: www.avg.com/press-releases-news

Vragen over deze release en/of pr-vragen:

MS&L, voor AVG
stephen.gilmore@mslworldwide.com

Vragen voor het Investor Relations Team:

AVG Technologies – Investor Relations
siobhan.macdermott@avg.com