AVG Technologies introduceert Business Resource Center

Onderzoek legt kloof bloot tussen beveiligingsbewustzijn en beschermingsniveau in het MKB; één op de zeven van alle kleine bedrijven is niet beschermd tegen bedreigingen van de IT-veiligheid

AMSTERDAM, Februari 11 2010 - AVG Technologies, makers van producten ter bescherming tegen virussen voor ondernemers in het MKB en consumenten thuis, kondigt vandaag de introductie aan van een Business Resource Center op internet. Het Resource Center biedt ondernemers en IT-managers in het MKB informatieve handleidingen, blog-posts, video's, demo's en tools ter ondersteuning van de beveiliging tegen bedreigingen van netwerken en vanuit internet.

Het Business Resource Center van AVG is ontwikkeld als vervolg op het AVG SMB Market Landscape Report 2010 (Verkennend rapport van de MKB-markt 2010), waarin duidelijk wordt dat weliswaar 83 procent van de bedrijven de noodzaak erkent van beveiliging tegen internetbedreigingen, maar dat een verrassend groot deel van die bedrijven, 1 op 7, geen beveiligingstoepassingen heeft geïnstalleerd. Het Resource Center is ontwikkeld in samenwerking met GFK Roper en is een verzamelloket voor alles wat het MKB aan internetbeveiliging en bescherming tegen virussen nodig heeft. Op de website staan Beveiligingshandleidingen van AVG voor kleine bedrijven die kunnen worden gedownload, en die in feite een blauwdruk vormen voor een effectieve, veilige bedrijfsomgeving. Op de site staat ook een levendig MKB-blog met commentaar op en achtergrondinformatie over ontluikende bedreigingen.

Voor wie interactief aan de slag wil, biedt het Resource Center verkoopondersteuning via telefoon en e-mail, om het het MKB gemakkelijker te maken de juiste beslissingen te nemen. Er staan bovendien casestudy's, downloads en tutorials, veelal vergezeld van instructieve video's waarmee de online kennis tot leven wordt gebracht.

“Ons onderzoek laat zien dat kleine ondernemers wel degelijk het besef hebben dat bedreigingen van de internetveiligheid een gevaar vormen voor hun bedrijf, maar dat de tijd en de bronnen hen bijna vanzelfsprekend ontbreken om zich adequaat te beschermen tegen cybercriminelen die zouden kunnen proberen essentiële bedrijfsinformatie te stelen,” aldus Robert Gorby, Global Head SMB Propositions, AVG Technologies. “Het Business Resource Center van AVG voor het MKB is ontwikkeld om de kennis van ondernemers met kleine en middelgrote bedrijven over online bedreigingen van hun bedrijf bij te spijkeren en ze een breed scala aan bronnen te bieden waaruit ze kunnen putten om zich in te dekken tegen deze bedreigingen.”

Het Business Resource Center van AVG voor het MKB is online te vinden, voor de V.S.: www.avgatwork.com, en voor het V.K.: www.avgatwork.co.uk

Blijf op de hoogte met AVG

Info AVG Technologies

DroidSecurity™, makers van de eerste volwaardige antimalware-app voor Android, DroidSecurity mobile Security Suite, is in 2009 opgericht door Dror Shalev, Omri Sigelman en Eran Pfeffer, en heeft haar hoofdkantoor in Tel Aviv, Israël. DroidSecurity Internet Security Suite is de eerste Android-app waarin de Dalvik Virtual Machine-technologie is toegepast. De cloudoplossing voor het bestrijden van virussen wordt automatisch bijgewerkt en kan rechtstreeks worden gedownload van de Android Market, of van http://www.droidsecurity.com. De krachtige app beschermt een breed terrein tegen virussen, malware en spam in de vorm van sms en tekstberichten, en maakt het voor gebruikers mogelijk verloren smartphones op te sporen en op afstand gegevens te wissen voor meer veiligheid. Meer informatie is te vinden op www.avg.com